Laatste ijslanddag - Reisverslag uit Hallormsstaður, IJsland van NoudJokeNicoIdie Wasbergszonpeijn. - WaarBenJij.nu Laatste ijslanddag - Reisverslag uit Hallormsstaður, IJsland van NoudJokeNicoIdie Wasbergszonpeijn. - WaarBenJij.nu

Laatste ijslanddag

Door: Joke en Idie

Blijf op de hoogte en volg NoudJokeNicoIdie

10 Juli 2013 | IJsland, Hallormsstaður

We verlaten Myvatn voor onze laatste dagtrip hier, de weersverwachting is goed: het wordt een warme dag.
Dus in stijl bezoeken we de laatste waterval (Dettifoss) die ook weer indrukwekkend is. Wat een natuurgeweld stort daar de diepte in. 10 minuten stroomopwaarts ligt de Selfoss, ook prachtig door zijn weidsheid. We nemen afscheid van de watervallen en de bewoonde wereld want de volgende 110 km rijden we door het kale woestijnachtige binnenland.. Geen leven te bespeuren, nog geen grassprietje. Wel bergen in de verte, met hier en daar sneeuw. Een onwerkelijk gezicht, we vallen in herhalingen, maar zo mooi..... Minder mooi zijn de vele vliegjes, bij mooi weer horen die er hier helaas bij. Helmen dichthouden dus, moeilijk bij de lunch. Met 26 graden bereiken we 15 km zuidelijk van Egilsstadir ons onderkomen in een zomerhotel, normaal een school, gelegen aan een heel brede rivier. Egilsstadir is volgens ons boekje het kloppend hart van het oosten van ijsland. Want, samen met een dorpje in de buurt, wonen hier maar liefst ......2000 mensen! Ja, dan snappen wij dat! Morgenochtend vroeg vertrekken we naar de boot, voor een 52-uur durende bootreis terug naar Hirtshals. Dat wordt veel lezen, eten en luieren en geen Internet.

• 11 Juli 2013 - 00:28

Ineke:

beste allemaal,
    fijne
    boottocht gewenst,kunje nog lekker wat na mijmeren...en alle indrukken eenplaatsje geven als dat lukt,met zoveel moois...
    behouden vaart!x

• 11 Juli 2013 - 07:36

Marcel:

Allemaal,

Prachtige reis hebben jullie gemaakt, graag zie ik een keer de foto's en zeker jullie verhalen. Goede en vooral veilige terugreis gewenst. 52 uur op de boot... pfft, das wel lang, tot gauw.

Gr, Marcel

• 11 Juli 2013 - 10:30

Jan Snels:

Fijn om te lezen dat het nog steeds goed gaat.
    Goede tocht verders en goed weer en.........vooral veel plezier.

• 11 Juli 2013 - 18:53

Carin En André:

Ha Idie en Nico en Joke en Noud,
    Bedankt voor de prachtige reportage van jullie reis. Wij zijn niet gauw jaloers, maar nú dus wel! Wat een reis.
    Geniet nog na tijdens jullie terugvaart en kom veilig weer terug.
    Liefs, Carin en André Bier en witte wijn staan al klaar bij B.J.