Achter, onder- en bovenlangs - Reisverslag uit Laugarvatn, IJsland van NoudJokeNicoIdie Wasbergszonpeijn. - WaarBenJij.nu Achter, onder- en bovenlangs - Reisverslag uit Laugarvatn, IJsland van NoudJokeNicoIdie Wasbergszonpeijn. - WaarBenJij.nu

Achter, onder- en bovenlangs

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg NoudJokeNicoIdie

01 Juli 2013 | IJsland, Laugarvatn

Vanmorgen vertrokken met een gesluierd zonnetje op weg naar  de eerste waterval. Bij aankomst bleek al snel wat hier de bijzonderheid is...je kunt “achter” het vallend water doorlopen, wat prachtige foto's oplevert. Vanuit hier op naar de tweede waterval, maar voor we daar zijn moeten we eerst nog een grindweg van 13 kilometer lang trotseren. Om het nog wat spannender te maken worden we onderweg belaagd door wat vogels die waarschijnlijk in het achterland een broedplek hebben. Onze inspanningen worden beloond door een schitterde waterval in twee delen. Vrij vertaald “de waterval met de ramen”. In het bovenste gedeelte komt het water uit drie openingen in de rotswand. Het water vormt daarna een riviertje van een tiental meters en bij de tweede val verdeeld het zich als een drietand. Vanuit hier onze tocht voortgezet om een geschikte picknick plek voor de lunch te vinden. Aangekomen bij een vulkaan krater konden we geheel “boven” langs rondlopen met een uitzicht in de krater. Via een klein paadje zijn we afgedaald in de caldera. Hier hebben we op een bijzondere plekje onze lunch gebruikt. Via een rondgang “onder” langs dit mooie punt weer verlaten. Met enige regendruppels aangekomen bij ons overnachtingsadres in Laugarvatn. Ook hier geen stand alone computer voor het plaatsen van foto,s. Morgen naar Reykjavik waar het wel mogelijk moet zijn....nog even wachten dus.

• 02 Juli 2013 - 12:38

Frans:

Bij jullie stroomt het water.
    In De Roos stroomde "De Rosse Geit"; het winnende bier van de wedstrijd.
    Donder koperkleurig met een milde hopbitterheid.
    Geniet nou voorlopig nog maar even van het water! Geisers?
    Groetjes
    Frans

• 02 Juli 2013 - 13:40

Werner:

Nico dat is jou wel op het lijf geschreven achter ,onder en bovenlangs maar oen ik het had doorgelezen snapte ik het dat fijne reis en blijf schrijven.
    Grtz Werner