na zeebenen, weer vasteland! - Reisverslag uit Tórshavn, Faroe eilanden van NoudJokeNicoIdie Wasbergszonpeijn. - WaarBenJij.nu na zeebenen, weer vasteland! - Reisverslag uit Tórshavn, Faroe eilanden van NoudJokeNicoIdie Wasbergszonpeijn. - WaarBenJij.nu

na zeebenen, weer vasteland!

Door: Noud

Blijf op de hoogte en volg NoudJokeNicoIdie

24 Juni 2013 | Faroe eilanden, Tórshavn

Zaterdagmorgen op tijd vertrokken en na 300 km aangekomen in Hirtshals om daar in te checken op de Norrönna, de boot die ons naar de Faeroereilanden zal brengen. De tocht duurt 32 uur en ongeveer 1000 km. Veel lezen, lunchen, dineren, ontbijten en slapen om deze lange tijd door te komen. Uiteindelijk verlaten we de boot in Tórshavn met.......zeebenen. Gelukkig hoeven we maar 300 m. te rijden om bij ons hotel aan te komen. Nog even het stadje ingeweest voor een drankje maar om 24 uur moesten we de kroeg verlaten want op zondagavond is dat sluitingstijd!!

Vandaag weer lekker motor gereden op het eiland Streymoy. Het heuvelachtige groene landschap met lieflijk gekleurde huisjes doet een beetje Schots aan. Wat gelijk opvalt is dat op heel deze eilandengroep geen bomen groeien en dat je het meeste gevaar te duchten hebt van de vele loslopende schapen. Dit eiland is niet zo groot en we hebben zo'n beetje alle wegen bereden. Van noord naar zuid is ongeveer 55km. Goede wegen zijn het met prachtige uitzichten op de fjorden en ook wel een aantal "lekkere" bochten. Al met al goed om weer op het vasteland te zijn.
Zitten nu aan een biertje en een whiskey/cola dit bericht te schrijven. Morgen naar Eysturoy, zeg maar het buureiland. Woensdag laat in de middag gaan we weer de boot op naar Ijsland. Daarvoor willen we weer een verslagje aan jullie doen. Voor nu, een fijne avond en de groeten van ons allemaal.

• 24 Juni 2013 - 19:16

Henk/gerdien:

Dag zeevaarders,
    Na een mindere start nu volop bezig met het nieuwe avontuur, wel wat anders als India. Het kan goed zijn dat we elkaar op dezelfde breedtegraad passeren. Wij komen nu van de Noordkaap en zakken, heel zachtjes weer af .
    Heel veel vaar en motorplezier.
    We volgen jullie als we Wifi hebben, maar doen veel aan vrij kamperen.
    Geniet allemaal, Henk en Gerdien

• 25 Juni 2013 - 01:20

Jan Snels:

Hoi mensen, ziet er echt heel mooi uit daar. Genieten............ veel plezier. grtn, Jan

• 25 Juni 2013 - 06:33

Marcel:

Ziet er goed uit, veel plezier en safe journey.

Marcel