Tolkien - Reisverslag uit Tórshavn, Faroe eilanden van NoudJokeNicoIdie Wasbergszonpeijn. - WaarBenJij.nu Tolkien - Reisverslag uit Tórshavn, Faroe eilanden van NoudJokeNicoIdie Wasbergszonpeijn. - WaarBenJij.nu

Tolkien

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg NoudJokeNicoIdie

25 Juni 2013 | Faroe eilanden, Tórshavn

Na een goede nachtrust zijn we vanmorgen om 10.00 uur vertrokken om het noordelijk deel van naast ons gelegen eiland Eysturoy te gaan verkennen. Omstreeks 10.30 uur reden we over een brug die de enige verbinding vormt tussen de twee eilanden. In het stadje Eiõi was de eerste stop. We hebben onze motoren geparkeerd en na een wandeling van enkele honderden meters door een weiland hebben we een prachtig uitzicht over de ingang van een fjord tussen de eilanden. Daarna zijn we onze weg vervolgd naar het stadje Gjogv helemaal Noord-oost gelegen op het eiland. De weg er heen was werkelijk schitterend. De beste omschrijving hiervan zal je waarschijnlijk kunnen lezen in de sprookjes van Tolkien. Het punt waar we onze meegenomen lunch hebben genuttigd was ook adembenemend. (zie foto) Gedurende onze terugreis hebben we nog wat doodlopende weggetjes genomen om ook hier te kunnen genieten van de uitzichten. Om 16.00 uur na een tocht van zo'n 120 km waren we moe en voldaan weer terug bij ons hotel.

• 26 Juni 2013 - 07:40

Marcel:

ik ben jaloers.....

• 26 Juni 2013 - 11:13

Ria Vermeeren:

27 juni wat een prachtige natuur en ik ben ook jaloers. als ik toch eens 40 j jonger was dan wist ik het wel.dan ging ik nog eens door canada geweldig. maar niet op de moter.nog een hele fijne reis en tot de volgende keer.gr ria

• 26 Juni 2013 - 12:50

Frans:

Het ziet er indrukwekkend uit op de foto's.
    In "De Roos" presenteert het bestuur"- op 29 juni om 14.00 uur - het boek "Eigen Bier Smaakt Beter" ter gelegenheid van het 135-jarig bestaan.
    Tja, . . Nico, je kan niet op twee plaatsen tegelijkertijd zijn.
    Geniet er van; dat Roos-biertje komt later wel.