Dakgras - Reisverslag uit Tórshavn, Faroe eilanden van NoudJokeNicoIdie Wasbergszonpeijn. - WaarBenJij.nu Dakgras - Reisverslag uit Tórshavn, Faroe eilanden van NoudJokeNicoIdie Wasbergszonpeijn. - WaarBenJij.nu

Dakgras

Door: Idie

Blijf op de hoogte en volg NoudJokeNicoIdie

26 Juni 2013 | Faroe eilanden, Tórshavn

Niets zo onvoorspelbaar en veranderlijk als het weer hier op de eilanden. Was het een dik grijs regenachtig wolkendek toen we opstonden, zo van: omdraaien in bed en de boel de boel laten, komt nooit meer goed, Anderhalf uur later het mooiste weer wat er is: zonnig en lekker fris, mist en wolkenflarden over de bergen op de eilanden in de verte. De kustweg naar Kirkjabeur is onwijs, sprookjesachtig mooi. Zacht glooiende berghellingen, wat schapen hier en daar. Af en toe wat groepjes huizen, een dorp. Mooi, in de verte want ze hebben alle kleurtjes van de regenboog. En de authentieke stijl is hier dat er gras op de daken groeit. Sommige huizen lijken uit de berg te groeien, de heuvel gaat over in dak. Heel milieuvriendelijk waarschijnlijk. Maar ja, hoe maaien ze dat nu weer, vragen we ons af. Gras groeit en sommige daken hebben een dikke grashaardos. Zal een raadsel blijven. We rijden ouderwets, op de kaart. De Garmin en Tomtom kennen geen Faroer-eilanden. Ingewikkeld is het niet. Overal water immers.... De lunch buiten is weer een feestje: het uitzicht geweldig. Nico en Noud spelen onderzoekertje met stevige zeewierplanten en Joke en ik genieten van het zonnetje. Zo meteen schepen we weer in, overnachten op de Norrona, zelfde boot als hierheen, en morgenvroeg arriveren we op Ijsland. Of en wanneer we weer over internet beschikken??

• 26 Juni 2013 - 18:16

Jan:

hoe gaat het met jullie en waar zijn jullie nou ?

• 26 Juni 2013 - 18:30

Jan:

dat ziet er mooi uit daar en dat gras op die daken is echt apart.
    groetjes en nog een goede reis verder, hoor jullie weer.

• 26 Juni 2013 - 18:41

Erwin:

Wanneer het donker wordt, springen de schapen op het dak en eten het gras op. Ik heb gehoord dat het niet echt donker wordt dus groeit het gras verder. Veel plezier verder. Hoe duur kost daar een biertje????

• 27 Juni 2013 - 08:55

Jan Snels:

Hoi beste mensen, het ziet er weer goed uit.
    Mooi bedacht dat gras........heel apart.
    Much fun en rij voorzichtig ,denk aan mij.
    alleeeeekes. Jan

• 27 Juni 2013 - 09:45

Anita:

Ziet er werkelijk schitterend uit, en een mooi verhaaltje erbij, leuk om te lezen!!,
    Geniet van jullie prachtige vakantie!!