Wat een dag! - Reisverslag uit Húsavík, IJsland van NoudJokeNicoIdie Wasbergszonpeijn. - WaarBenJij.nu Wat een dag! - Reisverslag uit Húsavík, IJsland van NoudJokeNicoIdie Wasbergszonpeijn. - WaarBenJij.nu

Wat een dag!

Door: Noud

Blijf op de hoogte en volg NoudJokeNicoIdie

09 Juli 2013 | IJsland, Húsavík

Vandaag een dagje rond het meer van Myvatn gedaan en wat voor een dag.
Rond dit meer zijn op korte afstand van elkaar een aantal bijzonderheden gelegen. Als eerste naar Skutustadir waar pseudo kraters gelegen zijn die door waterdruk ontstaan zijn, daarna een stuk gewandeld bij het meer met prachtige uitzichten. Door naar Dimmuborgir waar we een uur ronddolen tussen enorme hoeveelheden lava, onvoorstelbaar veel! Op weg naar Grotagia, een scheur in de aardkorst met een grot met warm water, passeren we Hverfell een bijzonder grote en hoge krater. Dan het hoogtepunt, zwemmen in een natuurbad met water van zo'n 40 graden dat recht uit de diepte komt, heerlijk bij een zonnetje en 23 graden. Als laatste naar Krafla. Weer weten we niet wat we zien. Een veld vol pruttelende (modder) baden, overal spuit stoom uit de grond en diezelfde grond heeft bijzondere kleuren door het sulfiet en de mineralen.
Bij terugkomst zeiden we tegen elkaar; "Wat een dag"!
Met foto's en video's hebben we onze ervaringen weergegeven.

• 10 Juli 2013 - 16:56

Ria Vermeeren:

beste vakantie gangers , wat een prachtige foto,s en vidio opnames schitterend en jammer beleef je het maar een keer in je leven dus genieten.wat zullen jullie veel te vertellen hebben bij thuiskomst. nog een hele fijne tijd en gezond weer terug. gr ria