Bloemen en water - Reisverslag uit Húsavík, IJsland van NoudJokeNicoIdie Wasbergszonpeijn. - WaarBenJij.nu Bloemen en water - Reisverslag uit Húsavík, IJsland van NoudJokeNicoIdie Wasbergszonpeijn. - WaarBenJij.nu

Bloemen en water

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg NoudJokeNicoIdie

08 Juli 2013 | IJsland, Húsavík

Vanochtend vertrokken uit ons prachtig onderkomen voor een korte rit naar Akureyri. De bewolking hing laag waardoor we helaas wat minder zicht hadden op de bergen.
In Akureyri hebben we een prachtige botanische tuin bezocht. Veel Ijslandse planten bewonderd maar ook planten die bij ons in de tuin staan gezien. Gelukkig stonden de Latijnse namen erbij want de Ijslandse namen lezen is wel heel erg lastig. Mooie planten gezien ook die ik wel wil hebben voor onze tuin. Dat wordt zoeken in Nederland.
Daarna zijn we doorgereden naar, ja weer, een waterval. De Godafoss. Ook deze waterval was weer bijzonder. Niet hoog maar wel breed en veel water wat constant naar beneden stroomt. Echt prachtig!
Was wederom een prachtige plek voor onze lunch.
Na de lunch trok het verder dicht en begon het licht te regenen.
Toch nog doorgereden naar Husavik, een mooi houten kerkje bezocht en bier en chips gekocht voor de dagelijkse borrel. Via een glibberpad kwamen we aan bij ons onderkomen waar we 2 nachten verblijven.
Morgen gaan we de omgeving hier verkennen en op zoek naar een natuurlijk warm meertje waarin we kunnen badderen.