"Ijslandgevoel". - Reisverslag uit Arnarstapi, IJsland van NoudJokeNicoIdie Wasbergszonpeijn. - WaarBenJij.nu "Ijslandgevoel". - Reisverslag uit Arnarstapi, IJsland van NoudJokeNicoIdie Wasbergszonpeijn. - WaarBenJij.nu

"Ijslandgevoel".

Door: Noud

Blijf op de hoogte en volg NoudJokeNicoIdie

05 Juli 2013 | IJsland, Arnarstapi

We raken op de één of andere manier het gevoel van de dagen kwijt. Op zich niks mis mee natuurlijk. Hier op Ijsland merk je ook niet echt of het een doordeweekse dag is of weekend. Onze telefoontjes geven de juiste dag en datum aan. Helaas of gelukkig?
Vandaag weer een "rustdag" maar we besluiten een rondje te maken over de westkant van het schiereiland Snaefellsnes. We zien weer mooie plekken met fantastische vergezichten en we rijden door de lavavelden. Bizar om te zien hoe ooit het vloeibare gesteente zich een weg zocht naar beneden, in dit geval naar zee. En daar rijd je dan dwars doorheen. Ook klauteren we nog een krater op, prachtige kleuren hebben de lavagesteenten.
We beginnen aan de lunch hoog boven zeeniveau maar als we net een hap nemen slaat het weer om. Dreigend was het heel de morgen al maar nu zet moeder natuur de kraan flink open! Terug naar het guesthouse (50km) trotseren we zo'n 10 km. een gravel/modder pad en boven op de pas waar we overheen gaan worden we bijna letterlijk van de weg geblazen. Deze wetten van de natuur geven ons het "Ijslandgevoel".

• 05 Juli 2013 - 20:15

Diana :

Wat een geweldig mooi en " puur" land..lijkt me als ik de foto's zie en jullie verslagen lees. Wat een ervaring! Erg leuk om te zien en lezen. Veel plezier en geniet! Groetjes, Diana.

• 05 Juli 2013 - 22:13

Ineke:

Ha lieve mensen!
    Goh , wat een ervaringen weer! Leuk om te lezen, dat tijdloze gevoel!
    Op die grevel en wind ben ik zeker niet jaloers...:-)