Spuitend water. - Reisverslag uit Reykjahlíð, IJsland van NoudJokeNicoIdie Wasbergszonpeijn. - WaarBenJij.nu Spuitend water. - Reisverslag uit Reykjahlíð, IJsland van NoudJokeNicoIdie Wasbergszonpeijn. - WaarBenJij.nu

Spuitend water.

Door: Noud

Blijf op de hoogte en volg NoudJokeNicoIdie

02 Juli 2013 | IJsland, Reykjahlíð

Vanmorgen om half tien onze pans weer gestart, de meisjes achterop en richting Geysir om daar een prachtig stuk natuurgeweld te aanschouwen. Je loopt van de verharde weg af en je weet niet wat je ziet. Allemaal kokende, stomende en borrelende kleine bronnen van 80 à 100 graden. Eén geiser, de Strokkur is actief en zo'n beetje elke 5 minuten boert deze een enorme hoeveelheid kokend water onder hoge druk het luchtruim in, gepaard met veel geluid en stoom, waarna het meeste water zijn weg weer terug de aarde in vindt. Echt zoiets wonderlijks hebben we nog niet eerder gezien. Uren kun je hier naar kijken maar we hebben nog meer op het programma. Onderweg naar Pingvellir drinken we thee en koffie met een bijzonder lekker stuk chocoladetaart in café Mika. In Pingvellir ook nog vanalles gezien maar één ding wil ik jullie niet onthouden. We stonden aan een water waar vroeger vrouwen werden verdronken die overspel hadden gepleegd. In een zak, in het water en dan onder houden. Wat er met de overspelige mannen gebeurde is ons nog een raadsel.
Uiteindelijk nog een klein uurtje gereden en dan ben je ineens in Reykjavik. Best raar om weer in een drukke en lawaaierige omgeving te zijn na anderhalve week relatieve rust. Morgen gaan we deze stad verkennen.
Wat we nooit meer zullen vergeten is dat "spuitende water".

• 02 Juli 2013 - 19:09

Jelles Bergsvoort:

Hoi het ziet er wel geweldig mooi uit. Ik heb er zelf geen idee van hoe ik me zo'n reis naar die omgeveing moet voorstellen. Wat ik zie en lees is het echt een belevenis. Genit er maar van en ik hoor later wel heo het allemaal was.
    Fijne voortzetting van de tocht!! groetjes

• 02 Juli 2013 - 19:13

Ineke:

wat een belevenissen zeg.!
    wij kunnen ons er alleen maarwat bij voorstellen,erbij zijn en ervaren is natuurlijk
    heel wat anders...!indrukwekkend!
    ik heb het verhaal vd overspelige vrouwen nog niet "verwerkt"...zijn ze inmiddels wel wat meer geemancipeerd daar!?
    mooie dag(en?) gewenst in reykjavik!,

• 03 Juli 2013 - 16:00

Ria Vermeeren:

hallo vakantie gangers, dit zijn geweldige natuur verschijnselen. als je dat niet gezien hebt kun je het niet begrijpen. het water dat onafgebroken door gaat. geniet ervan want het is zo weer voorbij. gr ria